Βλέποντας τις φωτογραφίες και τους οδηγούς αντιλαμβανόμαστε το μικρό μέγεθος αυτού του μοντέλου της δεκαετίας του '70 (αν δεν κάνω λάθος το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1975).
Επίσης παρατηρήστε το σπαρτιάτικο εσωτερικό... ενδεικτικό των αυτοκινήτων της εποχής, όπου και τότε είχαμε διεθνή κρίση (πετρελαϊκή και όχι μαϊμού όπως σήμερα) και λιτότητα παντού...
Volvo 66
Re: Volvo 66
αδερφό με το DAF 66
ιδιαιτερότητα του, το κιβώτιο ταχυτήτων . The DAF 66, in common with other DAF cars, featured a continuously variable transmission system, the DAF Variomatic.
http://en.wikipedia.org/wiki/Variomatic
διαφορές που είχε το volvo.
The Volvo version of the car was slightly restyled and given larger bumpers compared with those of the original DAF model. Although this was in keeping with Volvo's emphasis on safety, it also increased its cost of production.
The other major features in which the Volvo 66 differed from the DAF 66 are:
* New seats featuring headrests
* A safety steering wheel
* Doors with steel side impact bars
* A declutching servo which enabled the driver to change gear with the choke engaged (In the older DAF models this wasn't possible, because the increased idle caused the centrifugal clutch to engage).
* A 'park' mode in the CVT, which locked the driveline.
κινητήρες , renault. 47ps & 57ps
ιδιαιτερότητα του, το κιβώτιο ταχυτήτων . The DAF 66, in common with other DAF cars, featured a continuously variable transmission system, the DAF Variomatic.
http://en.wikipedia.org/wiki/Variomatic
διαφορές που είχε το volvo.
The Volvo version of the car was slightly restyled and given larger bumpers compared with those of the original DAF model. Although this was in keeping with Volvo's emphasis on safety, it also increased its cost of production.
The other major features in which the Volvo 66 differed from the DAF 66 are:
* New seats featuring headrests
* A safety steering wheel
* Doors with steel side impact bars
* A declutching servo which enabled the driver to change gear with the choke engaged (In the older DAF models this wasn't possible, because the increased idle caused the centrifugal clutch to engage).
* A 'park' mode in the CVT, which locked the driveline.
κινητήρες , renault. 47ps & 57ps
"...Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα..."
Επιστροφή σε “Ιστορικά μοντέλα Volvo”
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες