Αυτες οι 4 καινοτομιες ηταν η χρηση 5κυλινδρων συνολων, η πατενταρισμενη πισω αναρτηση Delta-link η οποια συνδιαζε τα δυναμικα χαρακτηριστικα και την ανεση των ανεξαρτητων με την ασφαλεια του ημιακαμπτου, το SIPS (Side Impact Protection System) και την αυτοματη ρυθμιση υψους των εμπρος ζωνων ασφαλειας.
Οπως γινετε αντιληπτο το συγκεκριμενο μοντελο ειναι το πιο σημαντικο μοντελο της εταιρειας στην συγχρονη ιστορια της μιας και τα περισσοτερα απο τα χαρακτηριστικα του συναντοντε και στα τελευταια μοντελα της εταιρειας.
Το εξωτερικο σχεδιο δεν ξεφυγε απο τις κλασσικες Volvo γραμμες τις εποχης, θυμιζοντας τα 740/940, μιας και ο νεοτεριστης Peter Horbury δεν ειχε προλαβει να βαλει το χερι του.
Δειγμα του πρωτοπορειακου σχεδιασμου του ηταν και ο αριθμος των βραβειων που πηρε παγκοσμιως (ακομα και απο τον Ελληνικο τυπο*).
Το 1994 παρουσιαζετε η station εκδοχη του μοντελου η οποια εισαγει στην γκαμα την πρωτη παγκοσμιως τοποθετηση πλευρικων αεροσακων σε αυτοκινητο παραγωγης.
Το μοντελο αυτο σημανε επισης και την επανοδο της Volvo στα Motorsports με την εισοδο στο BTCC και τις πολλες διακρισεις του. Η ενασχοληση αυτη μας εφερε και το πρωτο R..μια ειδικη εκδοση του 2.5 5κυλινδρου μοτερ σε 2.3 με τουρμπο και αποδοση αρχικα τα 240 αλογα
H συνολικη παραγωγη του μοντελου ανηρθε στα 716,903 αυτοκινητα.




* 4τροχοι - τευχος 295, Απριλιος 1995
Το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο.
H αυτοκίνηση στην πληρέστερη μορφή της. Αυτό το μακρύ τετράγωνο Volvo είναι συνολικά το
καλύτερο μεσαίο/ μεγάλο επιβατικό αυτοκίνητο, ιδανικό για μικρές ή μεγάλες οικογένειες.
EINAI από τις ελάχιστες φορές που είμαστε αναγκασμένοι να παραβιάσουμε τις αρχές του περιοδικού και να αναφερθούμε από την αρχή κιόλας σ' αυτό που θα μπορούσε να είναι το τελικό συμπέρασμα από τη δοκιμή αυτού του αυτοκινήτου: Τούτο το Βόλβο βρίσκεται μακράν οποιουδήποτε ανταγωνισμού..
Επισημο press release του R
Επισημο press release σεχτικα με τo BTCC