Volvo Buses.

Volvo Penta, Volvo Trucks , Volvo Aero etc
Άβαταρ μέλους
nefakithebest
T2
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 03 Ιουν 2010, 05:29
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Volvo Buses.

Δημοσίευσηαπό nefakithebest » 24 Ιούλ 2010, 17:29

Ευκαιρια εψαχνες να ανοιξεις καινουργιο τοπικ :chair
Ενδιαφερον, ομως :mrgreen:
Practice Safe Sex.
Make Love in a Volvo.


Νεφέλη, S40 1.8 Momentum ΜΥ10

Άβαταρ μέλους
nefakithebest
T2
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 03 Ιουν 2010, 05:29
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Volvo Buses.

Δημοσίευσηαπό nefakithebest » 24 Ιούλ 2010, 20:19

Φυσικα.
Πλεον θα κοιταζω με άλλο μάτι το Β15 που πηγαινοέρχεται στο ΤΕΙ :lol:
Practice Safe Sex.
Make Love in a Volvo.


Νεφέλη, S40 1.8 Momentum ΜΥ10

Άβαταρ μέλους
vrestas
T5
Δημοσιεύσεις: 2152
Εγγραφή: 07 Φεβ 2010, 23:13
Τοποθεσία: West Attica

Re: Volvo Buses.

Δημοσίευσηαπό vrestas » 27 Μαρ 2011, 22:30

S60 2.0T MY11, Summum, Vibrant Copper

garvanitis
T2
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 27 Αύγ 2012, 21:23

Re: Volvo B10M-B10MA (1981-1997)-(1982-2006)

Δημοσίευσηαπό garvanitis » 05 Οκτ 2012, 19:56

DIKASTIS-T5 έγραψε:Θα γυρισω λιγο πισω το χρονο στο 1981.Οι μεγαλυτεροι θα θυμουνται τα λεγομενα πρασινα λεωφορεια του ΗΣΑΠ.Επροκειτο για τα αξεχαστα Volvo B10M SB756.Ισως τα καλυτερα λεωφορεια των Ελληνικων αστικων συγκοινωνιων.Ηταν κατασκευασμενα ως υψηλου δαπεδου απο το αμαξοποιο του Σαρακακη και για την προσβαση των επιβατων στο εσωτερικο υπηρχαν σε καθε πορτα 2 σκαλοπατακια.Χρησιμοποιουσαν τον πετρελαιοκινητηρα ''THD 100'' της VOLVO,χωρητικοτητας 9,6 λιτρων και αποδοσης 300 ιππων.Τοποθετημενος στη μεση του εμπροσθιου μερους,πισω και δεξια απο τη θεση του οδηγου και ειχε παρα πολυ καλη προσβαση για τις διαφορες εργασιες συντηρησης.Ο χωρος του ειχε καλη ηχομονωση,αλλα και παλι ξεκουφαινε οταν αρχιζε να δουλευει σε υψηλες στροφες.Για την μεταδοση της κινησης στον οπισθιο αξονα χρησιμοποιουνταν ενα αυτοματο κιβωτιο 4 ταχυτητων της ZF και μαλιστα με ''εμπλοκη'' σχεσεων.Δηλαδη ο οδηγος μπορουσε να επιλεξει το μεχρι ποια σχεση θα αλλαξει το κιβωτιο.Πολυ χρησιμο<<εργαλειο>> για περιπτωσεις ανηφορικων δρομων και πολυ φορτωμενου οχηματος.
Εκεινη την εποχη,ταυτοχρονα παρεληφθηκαν απο την τοτε Ε.Α.Σ τα <<ξαδερφακια>> B10MA SB756.Οι λεγομενοι <<δεινοσαυροι>>,χαριν του διακριτικου με τον δεινοσαυρο στο πισω μερος τους.Επροκειτω για τα λεωφορεια ιδιας σχεδιασης και μηχανικων μερων με τα B10M,με μια σημαντικη διαφορα...Ηταν αρθρωτα 18 μετρων.Εχουν ονομαστει και <<φυσαρμονικες>> επειδη η κατασκευη της αρθρωσης τους θυμιζε το εν λογω μουσικο οργανο.Σημαντικοτερη και καταλυτικη διαφορα απο τα B10M ηταν το οτι η κινηση μεταδιδοταν στον μεσαιο αξονα,γεγονος,το οποιο προσεφερε το καλυτερο στριψιμο που ειχε λεωφορειο ever!Για θεμα ορολογιας,το Α που κανει τη διαφορα μεταξυ των ονομασιων των δυο μοντελων ειναι το αρχικο γραμμα της λεξεως ARTICULATED(=αρθρωτο).Οι παλαιτεροι οδηγοι των αστικων συγκοινωνιων της Αθηνας συχνα-πυκνα αναπολουν τους <<δεινοσαυρους>>,οι οποιοι σημερα ειτε εχουν καει,ειτε εχουν γινει <<ξυραφακια>>,ειτε σαπιζουν στα Ανω Λιοσια.
Κοινο και στα δυο μοντελα,η ταμπελα SARACAKIS.

Οποιοσδηποτε ξερει παραπανω στοιχεια,αν θελει μπορει να τα παραθεσει...θα ηταν ευχαριστηση μου.

Τα πρασινα των ΗΣΑΠ ηταν χτισμενα πανω στο πλαισιο SB756 του Σαρακακη (SB=Saracakis Brothers) το οποιο και ηταν κατα καποιο τροπο αντιγραφη του B58 της Volvo. Ουσιαστικα ηταν μια κοντυτερη εκδοχη για αρθρωτο λεωφορειο του SB758 το οποιο και πρωτοπαρουσιαστηκε το 1976 σε μια παρτιδα λεωφορειων του ΟΑΣΘ. Ο λογος για τον οποιο τα συγκεκριμενα εγιναν στο "μικρο" σασσι ειναι ο περιφημος τυπος αστικου λεωφορειου Πρωτευουσης-Πειραιως και Περιχωρων Α-11 κομμενος και ραμμενος στα μετρα των Ikarus κατα τον οποιο το συνολικο μηκος περιοριζοταν στα 11 μετρα. Ο κινητηρας τους ηταν πραγματι ο θρυλικος THD100DC ισχυος περιπου 240PS (χρηζει επιβεβαιωσης, αναφερεται και ως 245PS σε καποια αγγελια πωλησης αν και στο google βρισκω κυριως φλαντζες και μιζες) και συνεργαζοταν με μηχανικο κιβωτιο ταχυτητων 5 σχεσεων της Volvo (και αυτο θελει επιβεβαιωση - περασαν τα χρονια, ισως 6 σχεσεων). Παροιμιωδης εχει μεινει η "σπιρταδα" του στα ξεκινηματα υποσκελιζοντας το lag των turbo που χαρακτηριζε τους κινητηρες της κατηγοριας εκεινη την εποχη με την εξυπνη κλιμακωση του σασμαν και το "κοντο" βημα του διαφορικου. Στην οδηγηση ηταν ενα σχετικα ευκολο οχημα, αρκετα ξεκουραστο με θετικους πρωταγωνιστες το "πουπουλο" και σαφεστατο συστημα διευθυνσης και τον αναλογης αισθησης αεροσυμπλεκτη του (εξ ου και οι ταχυτατες αλλαγες καθως και ο σχετικος ηχος στη διαρκεια τους) αλλα και αρνητικους τα ανεπαρκη φρενα του κατι που χαρακτηριζε ολα τα βαρεα Volvo μεχρι την εποχη των δισκοφρενων. Το αμαξωμα ακολουθουσε την αισθητικη που καθιερωσε το αμαξοποιειο για τα αστικα του λεωφορεια το 1977 με τα πρωτα αρθρωτα του ΟΑΣΘ και διατηρησε μεχρι τα τελη της δεκαετιας του '80, η δε διαρυθμιση του εσωτερικου ακολουθουσε τις προδιαγραφες του νομοθετη εκεινη την εποχη με καθισματα απο φορμαϊκα και διαταξη 23 καθημενων επιβατων και 54 ορθιων. Συνολικα παρηχθησαν 60 οχηματα.

Την ιδια περιοδο (1981-83) η ΕΑΣ προμηθευεται τα πρωτα αρθρωτα λεωφορεια της Αθηνας μετα την επιτυχημενη δοκιμη του τυπου με αναλογα οχηματα ναυλωμενα απο τον ΟΑΣΘ. Ανηκαν και αυτα στον τυπο SB756 και ειχαν σχεδον τα ιδια χαρακτηριστικα. Οι κυριες διαφορες τους ηταν βεβαια το μηκος, κατ' επεκτασιν η μεταφορικη ικανοτητα (44 καθημενοι, 102 ορθιοι) καθως και το κιβωτιο ταχυτητων που στην προκειμενη περιπτωση ηταν Allison πληρως αυτοματο 4 ταχυτητων με μετατροπεα ροπης. Απο το 1982 τα παραγωγης του Σαρακακη ειχαν παρει την εμπορικη ονομασια "Δεινοσαυρος". Τετοια ηταν τα 100 οχηματα της ΕΑΣ καθως και τα τελευταια κοκκινα αρθρωτα του ΟΑΣΘ του 1982 τα οποια ομως κατασκευαστηκαν πανω στο B10MA-55 της Volvo.

Βετερανοι των συγκοινωνιων σημερα και οι δυο τυποι εχουν αποσυρθει απο την κυκλοφορια. Απο τα λεωφορεια του ΗΣΑΠ διασωζεται σημερα ενα, ενω προσφατα καποια "υπολλειματα λεωφορειων" που ειχαν απομεινει εκποιηθηκαν για σκραπ. Απο τα αρθρωτα εχει διατηρηθει απο την ΕΘΕΛ ενα πληρως ανακατασκευασμενο ενω η "Αφοι Σαρακακη ΑΒΕΕ" εχει στην κατοχη της ενα ακομη για το μουσειο της. Να σημειωθει βεβαια οτι η σειρα SB756-758 κυκλοφορησε σχεδον σε ολη την Ελλαδα. Ο ΟΑΣΘ παρελαβε στα 1976 35 SB758 (τα πρωτα που παρηχθησαν) και την περιοδο 1977-80 128 αρθρωτα SB756 με ημιαυτοματο σαζμαν Wilson, ενω θα πρεπει να προστεθουν και τα 45 αρθωτα B10MA-55 καθως και τα 40 B10M-60 του 1989 (τα τελευταια μαλιστα ειναι μια ιστορια μονα τους). Σημαντικος αριθμος των SB758 εργαστηκε ως αστικο σε διαφορες πολεις (Κερκυρα, Αρτα, Αγρινιο, Πατρα, Χαλκιδα, Βολος, Κομοτηνη, Μεσσολογγι, Λαρισα), ως προαστιακα στα ΚΤΕΛ Αττικης και Θεσσαλονικης, καθως και ως λεωφορεια μεταφορας προσωπικου διαφορων εργοστασιων ή κρατικων φορεων.

Εαν σας ενδιαφερει μπορω να σας κανω ανα διαστηματα την παρουσιαση διαφορων τυπων λεωφορειων Volvo (εστω SB!) που κυκλοφορησαν κατα καιρους στην Ελλαδα. Επισης υπαρχει και καποιο τεχνικο αρχειο (αν και οχι πληρες), αν καποιος ενδιαφερεται μπορει να επικοινωνησει με πμ.

garvanitis
T2
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 27 Αύγ 2012, 21:23

Re: Volvo Buses.

Δημοσίευσηαπό garvanitis » 05 Οκτ 2012, 20:06

DIKASTIS-T5 έγραψε:Εξαντλητικες δοκιμες λιγο πριν την παρουσιαση(ισως και να εχει παρουσιαστει ηδη)του Β12R,του ολοκαινουργιου δυοροφου λεωφορειου της Volvo Buses!!!100% Volvo,χωρις να εχει κατασκευαστει η καροτσα απο την ''οποιαδηποτε'' Irizar.

Τα ανωτερω δεν ειναι δοκιμη λεωφορειου εξ ολοκληρου Volvo, κατι τετοιο δεν ειναι στις προθεσεις της. Προκειται για την εξελιξη του B13R και τα διοροφα που εικονιζονται προοριζονται για την αγορα της Νοτιου Αμερικης και ειναι κατασκευης Marcopolo. Εξαλλου ακομη και οι σειρες οι οποιες λανσαρονται απο το δικτυο της ως "ολοκληρα" Volvo στην ουσια ειναι ειτε εξαγορες σχεδιων, ειτε εξαγορες αμαξοποιειων (7000-7500 Säffle, 9700 Carrus, 9900 Drögmöller κλπ.)


Επιστροφή σε “Volvo Group”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες