Volvo ÖV4 "Jacob" (1927-1929)

Volvo ÖV 4, aka Jakob Volvo PV650 Series
Volvo TR670 Series Volvo PV 36 Carioca Volvo PV51
Volvo PV800 Series Volvo PV 60 Volvo PV444/544
Volvo Duett (Volvo PV445, P210) Volvo P1900
Volvo Amazon/Volvo 122 Volvo P1800 Volvo 66
Volvo C202 Volvo C3-series
Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Volvo ÖV4 "Jacob" (1927-1929)

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 03 Φεβ 2010, 17:01

Το πρωτο Volvo “γεννηθηκε” στις 14 Απριλιου του 1927, οταν το πρωτο αυτοκινητο με το παρατσουκλι Jacob βγηκε απο το εργοστασιο του Gothenburg. Η ιστορια του βεβαια ξεκιναει μερικα χρονια πριν...
Τα 20's ηταν η δεκαετια οπου το αυτοκινητο γινετε ευρεως αποδεκτο ως μεταφορικο μεσο στις κοινωνιες της Ευρωπης και της Αμερικης. Στην Σουηδια το ενδιαφερον αυτο φουντωνει το 1923 ως αποτελσμα μιας διεθνεις εκθεσης στο Gothenburg στην οποια παιρνουν μερος 97 εκθετες αυτοκινητων.
Στις αρχες της δεκαετιας οι εισαγωγες αυτοκινητων στη Σουηδια ηταν περιπου 12,000 το χρονο, ενω μετα το 1925 ο αριθμος αυξηθηκε στα 14,500 αυτοκινητα το χρονο. Κοινη πρακτικη διεθνως ηταν οι κατασκευαστες να βρισκουν τα διαφορα εξαρτηματα σε βιομηχανικους καταλογους, να τα αγοραζουν και με αυτα να δημιουργουν τα αυτοκινητα τους. Η ποιοτητα αυτων των προιοντων δεν ηταν ιδιαιτερα υψηλη και αρκετοι απο αυτους τους κατασκευαστες εξαφανιστηκαν.
Η ποιοτητα απο την αλλη αποτελουσε σημαντικη προταιρεοτητα για τους ιδρυτες της Volvo. Η βασικη τους ιδεα ηταν να σχεδιαζουν οι ιδιοι τα διαφορα εξαρτηματα, να επιλεγουν τους προμηθευτες που θα τα κατασκευαζουν με τις δικες τους προδιαγραφες και μετα να συναρμολογουν τα οχηματα με την βοηθεια εμπειρων εργατων. Αυτη η βασικη ιδεα του 1926 εφαρμοζετε ακομα και σημερα στον τροπο με τον οποιο η Volvo κατασκευαζει τα αυτοκινητα της.
Οι Assar Gabrielsson και Gustaf Larson ειναι οι δυο ανθρωποι που ιδρυσαν την Volvo. Ο Gabrielsson ειχε πτυχειο στα οικονομικα και ξεκινησε την καριερα του στην SKF στο Gothenburg. Αργοτερα τοποθετηθηκε επικεφαλης της SKF Γαλλιας. Το 1923 επεστρεψε στην Σουηδια ως διευθυντης πωλησεων της SKF.
Ο Gustaf Larson ηταν μηχανικος και σχεδιαστης. Ειχε εργαστει ως εκπεδευομενος στην White & Poppe στο Coventry της Αγγλιας, και μεταξυ αλλων αναμειχθηκε στον σχεδιασμο των κινητηρων του Morris. Το 1917 επεστρεψε στην Σουηδια και αποφοιτησε απο το Πανεπιστημιο Τεχνολογιας της Στοκχολμης.
Αργοτερα εργαστηκε ως μηχανικος στην SKF στο Gothenburg για τρια χρονια πρωτου επιστρεψει στην Στοκχολμη.
Το καλοκαιρι του 1924 ο Gabrielsson και ο Larson αρχισαν να συζητουν σοβαρα την παραγωγη αυτοκινητων στην Σουηδια. Το Σεπτεμβριο του ιδιου ετους ο Larson, παραλληλα με την δουλεια του, και με την βοηθεια νεαρων μηχανικων ξεκιναει την σχεδιαση του πρωτου αυτοκινητου στο σπιτι του στην Στοκχολμη. Τον Ιουλιο του 1926 τα πρωτα σχεδια του σασσι ειναι ετοιμα.
Απο την αλλη δουλεια του Gabrielsson ηταν να βρει τα κεφαλαια για το εγχειρημα, αλλα οι προσπαθειες του αποτυχαιναν. Ετσι αποφασισαν οτι θα ηταν καλυτερο να υπαρξουν καποια πειραματικα οχηματα τα οποια θα προσελκυαν το ενδιαφερον των επενδυτων. Ετσι κατασκευασαν 10 οχηματα, 9 ανοιχτα και 1 κλειστο τα οποια παρηχθησαν σε διαστημα 10 μηνων, και μεσω αυτων εξασφαλισαν τα επιζητουμενα κεφαλαια. Λεγεται επισης οτι η αφοσιωση της Volvo στην ασφαλεια oφειλετε σε ενα ατυχημα που ειχε ενας εκ των ιδρυτων της κατα την διαρκεια αυτων των δοκιμαστικων.
Ο κυριως ενδιαφερομενος, η SKF, εδοσε τις εγγυησεις για την παραγωγη αρχικα 1000 οχηματων, 500 κλειστου τυπου και 500 ανοιχτου. Η SKF επισης παρειχε το εργοστασιο και το ονομα, AB Volvo, το οποιο ειχε χρησιμοποιησει στο παρελθον σε καποια αλλη επιχειρηματικη της δραστηριοτητα. Το ονομα ως γνωστο σημαινει στα λατινικα “κυλω”.
Ετσι το 1927 το πρωτο OV4 “κυλαει” απο το εργοστασιο της Volvo στο Gothenburg και σηματοδοτει την επισημη αρχη λειτουργιας της εταιρειας.

Ο “Ιακωβος” βασιζοταν σε ενα Αμερικανικο σχεδιο και ειχε πολυ στιβαρο σασσι με δυο αξονες και μεγαλα επιμηκη ελατηρια εμπρος και πισω. Το 4κυλινδρο μοτερ απεδιδε 28hp @ 2000 rpm. Παρολο που η τελικη του ταχυτητα ηταν 90km/h η Volvo συνιστουσε την ταχυτητα των 60km/h. Το αυτοκινητο ειχε 20" τροχους με ξυλινες ακτινες. Το ανοιχτο 5 θεσιο αμαξωμα ειχε 4 πορτες και ηταν κατασκευασμενο απο χαλυβα, ενω το πλαισιο απο χαλκο και ξυλο οξυας! Οι εσωτερικες επενδυσεις ηταν απο δερμα. Η ανοιχτη εκδοση κοστιζε 4,800 Σουδικες kronor, ενω η κλειστη (PV4) 5,800 kronor οταν παρουσιαστηκε. Οι πωλησεις ηταν μικρες τον πρωτο χρονο με μολις 297 αυτοκινητα. Ενας απο τους λογους ηταν τα υψηλα στανταρ ποιοτητας και ο αυστηρος ελεγχος των προμηθευτων.
Το ενδιαφερον για την κλειστη εκδοση αποδειχθηκε μεγαλυτερο της κλειστης κι ετσι το αρχικο σχεδιο ισου διαχωρισμου των 1000 κομματιων γρηγορα εγκαταλειφθηκε. Το 1928 παρουσιαζετε το Volvo Special, μια επιμηκυμενη εκδοση του PV4 με μακρυτερο καπω, αεροδυναμικη γραμμη, στενοτερα pillars παρμπριζ, τετραγωνο πισω παραθυρο και προφυλακτηρες στον στανταρ εξοπλισμο. Τα εμπρος φρενα διατιθονταν ως εξτρα με 200 kronor. Παραλληλα παρουσιαστηκε και το πρωτο φορτηγο, το Type 1. Η παραγωγη καποιον μικρων βαν ειχε ηδη ξεκινησει στο πατωμα του Jacob το 1927, και η παραγωγη των φορτηγων ειχε προγραμματιστει ηδη απο το 1926. Η παραγωγη των φορτηγων, και εν συνεχεια των λεωφορειων, στεφθηκε με απολυτη επιτυχια καθως τις πρωτες οι πωλησεις τους ξεπερνουσαν αυτες των αυτοκινητων.

Εικόνα
Εικόνα
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)

Άβαταρ μέλους
VolvoZeus
T5
Δημοσιεύσεις: 2715
Εγγραφή: 01 Φεβ 2010, 16:15
Τοποθεσία: Γλυφαδα, Αττικης

Re: Volvo ÖV4 "Jacob" (1927-1929)

Δημοσίευσηαπό VolvoZeus » 03 Φεβ 2010, 17:22

Εικόνα
STARK OCH TRYGG
(μτφ Δυνατο και ασφαλες)


Επιστροφή σε “Ιστορικά μοντέλα Volvo”



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες